BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 15, 2009

Ape sudah jadi??

ermm..

salam sume..

ape suda jadi??

ni lah yg berlaku sekarang..

cite pasal pantai lagi..

dlm n3 sebelum ni aku ade nyataka

keindahanpantai yg da xbape nak indah kn..

maksudnye bkn la pantai tu kotor,
tapi berlaku hakisan tanah yg teramat di pantai puteri
akibat penambakan pantai klebang..

aku kn da lama xgi pantai..
biasenye lalu je..
yg aku nampak memang berlaku hakisan tanah
& menyebabkan byk pokok rhu yg cantik2 ni xdpt menampung dirinye
& tumbang..

rupenye bila aku turun kat pasir..patutla..



inilah keadaan pokok rhu yg da nampak akar2 nye..
mungkin gambar ni secara kasar & xjelas..



pic ni lebih jelas menunjukkan dibawah tanah tu kosong..
pasir yg sepatutnya menampung pokok rhu ni da terhakis..
memang nampak kosong..
bole main sorok lagi kat bawah pokok tu..
umpama bawah katil..
(auta ke ni?)

tp mmg betul beb..
pokok ni tunggu masa nak tumbang..
takut aku tengok..

tapi yg bagusnye..
YB dun kami bertindak dengan pantas utk menambak kawasan pantai puteri supaya pantai ini masih boleh menjadi tempat tumpuan beriadah bersama keluarga, kawan2, pasangan yg asyik masyuk bercinta & pengunjung masih boleh bermandi manda..
dan segala macam aktiviti di pantai la..


pasir yg telah dilonggok utk penambakan


kerja-kerja penambakan sedang dijalankan


seronoknye mereka

kalo pantai xdipelihara..
kita tidak akan dapat menikmati keindahan pantai lagi..
bukan saje pantai, malah alam sekitar perlu dipelihara..

renung-renungkan..dan selamat beramal..



4 comments:

Uruchimaru @ kf said...

semua kerosakan yg berlaku akibat tgn2 manusia..sedarlah..!!!

*tetiba aje..hehehe =p

dotblogspotdotkom said...

hanya manusia yang tau meROSAKan harta mende..

tu la...

I'M NOT mr_PERFECT said...

ni cam kat kg sayer jew..bukan ke ni kat teluk ketapang or famous name pantai air port?

Saifura said...

kf:
betul3..marilah kita sadar bersama2..

dotblogspotdotcom:
manusia2..

i'm not mr perfect:
bkn2..mayb view pantai lebih kurang kot?tp ni kat pantai puteri,melaka.

Related Posts with Thumbnails