BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 26, 2009

TRAUMA

Ngeri, takut, sedih, terkejut, gigil..
dan semua macam rasa masa tu da digaul sebati..
aku xtau mcmane nk describe perasaan aku ms tu..
yg penting, aku TRAUMA!!!

ye memang trauma..
kegembiraan yg aku harapkan, & kejutan yg romantis juga kuharapkan pada mlm anniversary kami..
tapi....
memang aku dapat kejutan..
kejutan yg tak akan aku lupakan sampai bile2..

pertama berlaku pd aku yg pertama kali drive malam di highway dimalam anniversary kami yg pertama

jumaat 23.10.2009 jam 11pm

AKU ACCIDENT

tapi aku bersyukur kerana tuhan masih memberikan aku nyawa & nafas di bumi yg dipinjamkan NYA

selalunye aku hanya medengar "semuanya berlaku sekelip mata"
memang benar & aku telah pon merasa
semuanya berlaku dalam sekelip mata

sehingga ke harini ni pon aku masih teringat2 kejadian malam tu..

asalnye aku plan kitorg ke kl jumaat malam & esoknye gi sunway lagoon
seminggu aku da plan & aku bgtau hb supaya dia xkeje w/pon sepatutnye dia kne keje..

senario sebelum kejadian:

1. sebenarnye hb aku da tukar plan, xyah tido kl..pastu bile pikir2 blk hb kate kite gerak mlm ni plak..tp memang kejap jd kejap x..last skali, dia kate kite gi je..
• kalau la kitorang xjadi pegi..

2. gerak kul 9.30 pm dr tanjung keling..

3. sampai highway ayer keroh, temp kete naik sket..hb aku kate kite cancelled je & patah blk exit alor gajah..
• kalau la aku ikut ckp hb..

4. aku pujuk bgtau kite bwk slow2 & aku boleh drive..aku yakin kan dia yg aku bole drive..
• kalau la aku x beria-ia..

5. berhenti kat R&R pedas linggi..ms tu aku tgk hb mcm terpikir2 nk bg aku drive @ x sb hb mmg xpenah bg aku drive kat highway..lagi skali aku yakinkan dia aku bole drive..& tukar driver..
• kalau la aku xdegil..



senario kejadian:

1. aku drive di lane tengah & pastikan meter tak lebih 100km/j

2. kejadian berlaku di KM26.5 arah utara (seremban) jam lebih kurang 11pm

3. sebuah lori 1 tan dari lane kanan tibe2 masuk ke lane tengah (belakang aku) & beam lampu..

4. aku tekejut gak sb tibe2 tukar lane & beam..

5. aku nk ke lane kiri tp ade kete laju so, aku hanye kekiri sikit tp masih lom tukar lane..

6. tiba2 aku rasa kete aku berdentum & aku xpasti ape yg berlaku sebenarnye..

7. yg aku ingat, aku berpusing beberapa kali..

8. semuanya berlaku sekelip mata..

9. bile aku buka mata, aku tengok bonet kete aku da terangkat..

10. terus kuar kete & aku tengok bonet aku mengadap ke devider..

YA ALLAH, ms tu hanye tuhan yg tahu..
aku syukur sangat2 sb aku & hb msih bernyawa & selamat drp kejadian ni..

Mase aku kuar & tgk keadaan kete aku, terus aku gigil satu badan..
& baru aku tau yg aku da langgar kete gen 2..
syukur, diorg pon xde ape2..
& yg membuatkan aku sakit ati, kitorg dilanggar lari..







bahagian tepi kete aku yg di sagat lori


keadaan gen 2 yg aku langgar




apepon, aku bersyukur sangat2 sebab aku masih selamat..
selama ni kenangan pahit sume aku timbus dlm2 tapi kenangan pahit kali ni membuatkan aku akan sentiasa beringat..

& kpd sume pemandu berhati-hatila dijalan raya..
kadang-kadang walaupon kite berhati-hati, org yg akan langgar kite..
macamane skalipon kite perlu berwaspada..





7 comments:

bahirah said...

kak wa!!alhamdulillah korang slamat..sape yg lggar?lori tu ke?dpat amik no plat x?

kakak said...

aduii wa.. iskk.. (x tau nk ckp apa) alhamdulillah awk brdua selamat.. iskk (terkedu nih)

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

astaga!!! terkejut gila...
nasib baik awak tak dek ape2
berhati2 lain kli

Saifura said...

bahirah:
kitorg dilanggar lari oleh lori..mmg malang sb xdpt no lori tu..

kakak:
mmg kitorg syukur sgt2..mungkin sb kete xlaju so, momentum tu slow sket kot..

bulan itu aku:
insyaallah..& sy pon berharap sume driver bhati2..kdg2 kite da cukup bhati2 tp org lain yg xbhati2,maka kite yg kene..

OnieMia said...

tgk keta memang terok... nasib baik korang takde pe2.... alhamdulillah...
baru dua hari lepas mimpi bawa myvi hijau eksident langgar gen2 oren...

Saifura said...

oniemia:
sedih la :(
syukur..mintak doa byk2 kak..mintak la dijauhkan perkara2 camni..

jejaka anggun said...

syukur alhamdulillah kerana tuhan itu masih mau kita hidup n mengambil iktibar dr setiap kejadianNya.

Related Posts with Thumbnails