BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, October 7, 2009

Tolong!! Tolong!!

Semalam punye kejadian..
memang terkejut tahap gaban punye la..
mase tu around 9pm la..
aku pon xpasan sgt kul bape kejadian tu berlaku..
tersebut la kisahhhh...(nada syair tau)
mase tu aku tengah syok berangan kat dlm bilik..
mak mentua aku plak tengah tengok tv..

dengan xsemena-mena..(tetibe la tu..)
aku dengar bunyi benda terhempas kuat giler beb..
aku punyela terkejut..
kuar bilik, mak mentua aku da menjerit
ckp musang jatuh dari siling umah..
mak aku suh aku tutup pintu bilik sebab takut kalau2 musang tu masuk bilik plak..
mak aku terus jerit panggil adik ipar aku kat umah sebelah mintak tolong halau musang tu..
sb hb aku kne OT..
punye lama nak tunggu dia kuar..
rupenye dia pon takut..
aku ni da la penakut..
bile dgr mak mentua aku jerit2 camtu,aku terus gigil lutut aku..
aku membayangkan musang tu nak terjah kat kitorg ke @ dia da merayau satu umah..
seram beb..siap bole terpikir agaknye kalo ade bencana, macam ni keadaan dia kot??
terjerit2 mintak tolong..
hishh...xsenonoh betull..mak mentua kat luar aku kat dalam bilik bole duk berangan lagik..
pastu aku kuar gak la sian tengok mak mentua aku kan..
mase aku kuar bilik tu,aku nampak musang tu berlegar2 kat kosi..
besar sket dari kucing dewasa..
ala2 kucing siam gitu..
mak mentuaku da bukak pintu dapur tunggu musang tu kuar je..
nak halau memasing takut..

menurut laporan mak mentua aku,
rupenye ade 2 ekor musang jatuh..
yg mak mentua aku dok jerit2 tu besarnye macam anak kambing..
aku pon xdpt byg kan baby kambing ke @ besar macam mane sb aku xnampak..
nasib baik dia kuar terus dari umah..
aku takut dia xnak kuar je kan?
nasib baik lagi dia xjatuh kat dlm bilik aku..
kalo x mau pengsan aku yg tengah berangan..

penat beb malam2 nak sapu satu umah..
biase la kn,umah kampung...
siling nye penuh daun2 kering dan habuk2..
bukan kat tempat dia jatuh je tapi satu umah kene sapu & mop..
siap kene angkat tikar kayu tu..
sebab habuk yg jatuh tu aku xtau la habuk hape..
sapu2..ade lagi habuk..
sapu2..ade lagi habuk..
last2 kitorg mcm basuh umah plak..

pehh...kuang asam butuii la musang ni..
tapi ni la pengalaman aku tengok musang..
ekor dia tebal..
pastu siap bau pandan lagi..
barula aku tau rupenye ade musang pandan..
aku ingatkan bau bunge rampai..
wangi sekejap la..
hehehe..




4 comments:

Uruchimaru @ kf said...

musang tu dh nk pindah umah kot ..emm..

saifura said...

hahaha..agaknye kot..
tapi mak haku bgtau musang tu jatuh sb mengawan..
wakaka..haku pon xtau mane mak haku tu tau..

Naidanish said...

ish ish... suspen btol citer si wa nie..hehe

Saifura said...

naidanish

huhu..
bole jd penulis skrip ni..

Related Posts with Thumbnails